Sponsorinkomsten Ajax gestegen ondanks coronacrisis

Bron: www.ajaxshowtime.com

Ajax heeft in het afgelopen boekjaar (2019/2020) ondanks de coronacrisis alsnog meer sponsorinkomsten weten te vergaren. De partnershipomzet is dit seizoen gestegen met 0,3 miljoen euro naar 34,7 miljoen euro.

Die stijging komt voornamelijk door nieuwe partnerships met onder meer CuraƧao Tourist Board, Iconix en Makita en verbeterde contracten met onder meer adidas en Bud. Daarnaast zijn de opbrengsten vanuit internationale partnerships, zoals met Guangzhou R&F, en eSports hoger.

Ajax heeft uiteraard compensatie moeten verschaffen over de niet gespeelde wedstrijden. Bijna alle sponsoren hebben hier uiteindelijk vanaf gezien. Die inkomsten zijn echter niet meegerekend als partnershipomzet, maar als 'overige baten/donaties'. Daardoor was er een mindering op de post partnershipomzet.

……

Lees het volledige artikel op http://www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/134492/sponsorinkomsten-ajax-gestegen-ondanks-coronacrisis

Gegevens

Onderwerpen: FIFA, Kampioen, Sponsor
Clubs: AFC Ajax