Directie

Ajax presenteert schitterende halfjaarcijfers

Bron: ajax1.nl

Ajax heeft vandaag mooie halfjaarcijfers gepresenteerd op de officiële website. De statutaire directie, die bestaat uit Michael Kinsbergen, Jeroen Slop en Marc Overmars, mag een nettowinst melden over het afgelopen halfjaar van 27 miljoen euro. Dat is voor een deel te danken aan de transfers van Jan Vertonghen, Vurnon Anita en Gregory van der Wiel, die samen met de andere vertrokken spelers 22,1 miljoen opleverden.

Twee talenten verlaten Ajax

Bron: www.ajaxupdate.nl

Ajax en Go Ahead Eagles hebben overeenstemming bereikt over de verhuur van Xandro Schenk. De centrale verdediger komt voor de rest van het seizoen uit voor de club uit Deventer. Hij staat nog tot en met 30 juni 2014 onder contract bij de Amsterdamse club.

Schenk maakte het afgelopen seizoen deel uit van het beloftenelftal van Ajax.

AricaYener Arica vervolgt zijn loopbaan bij het Turkse Kayserispor. De linksbenige middenvelder van Jong Ajax bereikte vandaag een akkoord met zijn nieuwe werkgever.

Jimmy’s oude jaarspeech : 2013 , Neus naar voren

Bron: www.afca.nl

Het zit er weer op en het was weer een bewogen jaar. Maar in ieder geval staat AFC Ajax bij het begin van 2013 op stevige Cruijff-poten. De strijd is voor een groot deel gestreden. De overwinnaars van de fluwelen revolutie zitten strak in het zadel en kunnen meteen vanaf het trainingskamp in Brasil vol gas richting toekomst. En dan heb ik het niet alleen over Frank de Boer en kornuiten van het Technisch Hart natuurlijk. Maar vooral ook over de gloednieuwe directie die de werkwijze volgens de Cruijff-visie op de Toekomst én in de arena handen en voeten dienen te geven.

Daar hoorden zij engelen zingen

Bron: ajax1.nl

“De herdertjes lagen bij nachte,Zij lagen bij nacht in het veld,Daar hoorden zij engelen zingen:Ajax! Ajax! Ajax!”

Spelers van Manchester United zijn Rode Duivels, spelers van Real Madrid koninklijk, maar Ajacieden zijn Godenzonen. Rondom de Amsterdamse club lijkt soms een haast Goddelijk aura te hangen. Je moet ook wel de zegen van boven hebben, als de beste voetballer ter wereld (zo chauvinistisch mag je zijn rond kerst) onder de rook van jouw stadion geboren wordt.

Kinsbergen gaat ruim drie ton verdienen

Bron: ajax1.nl

Als Michael Kinsbergen op 31 december door de aandeelhouders benoemd wordt tot statutair directeur, dan gaat hij een basissalaris van 325.000 euro verdienen. Daar bovenop kan hij nog bonussen krijgen. De korte termijnbonus is voor zijn eerste jaar vastgesteld op maximaal 75.000 euro. De twee daarop volgende jaren kan dit oplopen tot 125.000 euro. Het is de bedoeling dat titulair directeur marketing Edwin van der Sar het stokje overneemt. Als Kinsbergen de doelen haalt die voor de middellange termijn gesteld zijn, maakt hij ook nog eens kans op een eenmalige bonus van drie ton.

Pages

Subscribe to Directie