'Ben weer bereid me uit te laten fluiten'
Bron: www.ajaxshowtime.com
Bron: www.ajaxshowtime.com
Bron: www.ajaxshowtime.com
Bron: www.ajaxf-side.nl
Bron: ajax1.nl
Ajax-bestuurders en zelfkritiek: het is geen gangbare combinatie. Na een vertrek bij Ajax maken voormalig directieleden en commissarissen er een kunst van om enorm op alles en iedereen af te geven. Hun vertrek was de schuld van iedereen, behalve van henzelf. Vervolgens trekken ze zichzelf mopperend terug in de coulissen. Velen keren na een aantal jaren weer terug in een bepalende functie.
Bron: ajax1.nl
Valentijn Driessen van De Telegraaf baarde zondag opzien door te stellen dat Edwin van der Sar volgende week mogelijk bij de wedstrijdselectie zit. De directeur marketing van Ajax stopte in 2011 met voetballen, maar volgens het dagblad kan de voormalig doelman zijn handschoenen weer aantrekken. Simon Zwartkuis van Voetbal International ontkrachtte dit opmerkelijke gerucht maandagochtend in VI Radio.
Bron: ajax1.nl
Toen vorig jaar de crisisheffing het betaald voetbal trof, was er verzet, maar werd er uiteindelijk betaald. De heffing zou immers slechts eenmalig zijn. Nu dit niet zo blijkt te zijn, komen de KNVB en de clubs in het betaalde voetbal in het verzet. Ajax’ financieel directeur Jeroen Slop is daarvan de woordvoerder: “Als een club zo’n heffing voor de kiezen krijgt, dan kan dat betekenen dat de kwaliteit van je selectie achteruit gaat”, vertelt hij donderdag op BNR Nieuwsradio.
Bron: www.sthcrw.nl
Bron: ajax1.nl
Maarten Fontein stopt aan het einde van het seizoen bij de ECA. Het voormalige directielid van Ajax was namens AZ vertegenwoordigd in de Europese bond voor clubs. Aangezien FC Twente de Alkmaarders had ingehaald op de coëfficiëntenranglijst, moest Fontein vertrekken bij de bond. Ajax ziet graag Edwin van der Sar op deze zetel plaatsnemen, PSV heeft met Peter Fossen een gegadigde. Dit meldt De Telegraaf.
Bron: www.voetbalzone.nl
Bron: www.ajaxshowtime.com
Bron: www.fcupdate.nl
Bron: www.sthcrw.nl
Bron: ajax1.nl
In de periode dat de Raad van Commissarissen druk is geweest met het formeren van een nieuwe directie, is de rol van Van Duivenbode erg belangrijk geweest. Dat vertelt RVC-voorzitter Hans Wijers in Voetbal International. Het weekblad blikte uitgebreid terug op de periode waarin rust en duidelijkheid belangrijk was voor Ajax. “Namens ons heeft Theo ontzettend veel werk verricht,” legt Wijers uit. “Hij functioneerde als een soort gedelegeerd commissaris annex algemeen directeur.
Bron: www.ajaxlife.nl
Theo van Duivenbode, Hans Wijers en Leo van Wijk zijn nu goed acht maanden bezig als commissaris bij Ajax. Ze formeerden een nieuwe directie, met het gedachtegoed van Johan Cruijff als vertrekpunt. Dus met oud-topsporters. Hans Wijers: "Het is niet zo dat iedere voormalige topvoetballer een succesvol manager bij een club kan zijn."
Bron: www.ajaxshowtime.com