Creatieve Geelen haalt miljoenen binnen: 'Neemt ieder jaar toe'

Bron: www.ajaxshowtime.com

De creatieve commerciële samenwerkingen van Ajax met clubs in binnen- en buitenland werpen zijn vruchten af. De Amsterdamse club moet het - in vergelijking met de Europese top - doen met minimale tv-gelden en zodoende moet men creatief zijn. Dat doet men onder meer door vele samenwerkingen aan te gaan in het buitenland.

Ajax wist in 2017 de finale van de Europa League te bereiken en twee jaar later werd de halve finale van de Champions League gehaald. 'Succes op het hoogste niveau helpt altijd', zegt commercieel directeur Menno Geelen in een interview met Sky Sports. 'Het feit dat we het met eigen jeugdspelers hebben gedaan, die volgens de Ajax-manier spelen, helpt ons daarbij om ons verhaal te verkopen. Een ander element is dat we een merk hebben gebouwd rond onze voetbalfilosofie. Daardoor zijn mensen in staat om zich met ons te verbinden.'

……

Lees het volledige artikel op http://www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/130809/creatieve-geelen-haalt-miljoenen-binnen-neemt-ieder-jaar-toe