Marcel Keizer

Keizer heeft al geraamte van opstelling in zijn hoofd

Bron: www.ajaxlife.nl

Keizer moet onder meer beslissen wie er op het middenveld komen. © Pro Shots

Het voelt begin juli altijd nog een beetje gek, maar het nieuwe seizoen is wel degelijk begonnen. Een seizoen met voor Ajax wederom een nieuwe trainer, namelijk Marcel Keizer. Er gaan vast dingen veranderen, denk maar aan de opstelling.

Het was voor Peter Bosz even zoeken en afstemmen, maar toen hij eenmaal zijn ideale elf had gevonden, liet hij ook niet meer los. Er moest heel wat aan de hand zijn wilde de trainer van formatie wijzigen. Het hielp ook best mee dat er veel werd gewonnen.

Bergkamp ook niet naast Keizer op de bank

Bron: www.ajaxlife.nl

Bergkamp zien we opnieuw vooral op het veld aan de slag. © Pro Shots

Dennis Bergkamp neemt ook dit seizoen geen plaats in de dug-out. Bergkamp koos er met de komst van Peter Bosz zelf voor om niet meer op de bank te zitten. En dit blijft zo, na het vertrek van Bosz en de aanstelling van Marcel Keizer.

Het vertrek van Bosz en Hendrie Krüzen leverde automatisch een vrije plek op, maar die wordt ingenomen door Aron Winter. Winter was vorig seizoen nog trainer van Ajax onder 19, dat kampioen werd en ver kwam in Europa.

Van de Beek: “Doel is om basisspeler te worden”

Bron: www.ajax1.nl

Ajax nieuws -

Donny van de Beek kijkt al uit naar het nieuwe seizoen. De middenvelder ziet kansen voor zichzelf na het vertrek van Davy Klaassen naar Everton. “Ik heb zeker zin in het nieuwe seizoen, Vorig seizoen natuurlijk een mooi jaar gehad, alleen zonder prijzen. We hopen dat nu weer te gaan doen alleen dan met prijzen. We willen uiteraard kampioen worden en de Champions League halen. Dat laatste is voor nu het belangrijkste doel”, vertelt het 20-jarige talent in gesprek met Ajax TV.

Winter maakt technische staf Ajax compleet

Bron: ajaxfanzone.nl

Aron Winter is definitief toegetreden tot de technische staf van het eerste elftal van Ajax. De 87-voudig international reist maandag mee als assistent van hoofdtrainer Marcel Keizer naar het trainingskamp in het Oostenrijkse Zillertal. Winter was al in dienst bij Ajax als trainer van het hoogste juniorenelftal. Hij werd de afgelopen weken al nadrukkelijk genoemd om de staf van Keizer aan te vullen. Die bestaat verder uit de assistenten Hennie Spijkerman en Dennis Bergkamp.

Ajacieden veilig geland in Oostenrijk

Bron: www.ajaxshowtime.com

De selectie van Ajax is maandag laat in de ochtend geland in Oostenrijk, zo valt te lezen op de Twitter van Ajax. In een voorlopig bewolkte atmosfeer gaan de Ajacieden zich voorbereiden op een hopelijk succesvol seizoen met over drie weken de eerste ontmoeting in de voorronde van de Champions League.

Later in de middag, om 16.00 uur, zal de selectie onder leiding van Marcel Keizer de eerste training in Zillertal gaan afwerken. Alle trainingen in Oostenrijk zijn open en dus te bekijken voor aanwezig publiek.

Pages

Subscribe to Marcel Keizer