De Jong: ‘Ik wacht rustig af in de vakantie’
Bron: ajax1.nl
Siem de Jong mocht tijdens de laatste wedstrijd van het seizoen zijn rentree maken. Na een revalidatie van zeven weken viel de Jong in de 80e minuut in voor Kolbeinn Sigthórsson. ‘Ik was blij dat ik er weer even in kon, daar heb ik toch zeven weken naartoe gewerkt. Ik ben blij dat ik fit genoeg was om nog even mee te kunnen doen.’
Voor de Jong was het een seizoen met veel blessures. ‘Ik denk persoonlijk dat het door de klaplong is gekomen. Ik heb twee weken vast op bed gelegen en daarna teveel gefocust op de klaplong en niet gekeken of de rest van mijn lichaam sterk genoeg was.´