Andre Onana

Klaassen nuchter: ‘Zolang er geen videoreferee is kan je er niets aan doen’

Bron: ajaxfanzone.nl

Davy Klaassen was er na afloop voor de camera van Fox Sports ziek van dat zijn ploeg er niet in geslaagd was optimaal te profiteren van de nederlaag van feyenoord bij Sparta (1-0). ‘Dat we een grote kans gemist hebben om de titelstrijd in eigen hand te nemen, kan je figuurlijk en letterlijk nemen. Het was een grote kans om in te lopen en daarvoor hebben we ook grote kansen gehad. Maar we waren te slordig. We speelden te gehaast, er was zoveel ruimte waar we niet goed mee omgingen. Pas na de 1-0 ging ons spel pas echt naar voren.’

Onana: “Ik laat het meteen achter me”

Bron: www.ajax1.nl

Ajax nieuws -

“Wat moet ik zeggen? Het was belangrijk dat we niet verloren en dat hebben we niet gedaan”, aldus Onana na het duel met FC Groningen tegen de NOS.

De doelman maakte het zichzelf moeilijk in duel met Bryan Linssen en gaf daardoor de 1-0 weg: “Ik probeer te voetballen, soms maken we een fout. Vandaag had ik geen geluk. Het was een overtreding, maar ik maakte ook een fout. De scheidsrechter heeft het ook moeilijk. Maar dat is voetbal, ik moet het vergeten en me focussen op de volgende wedstrijd”, blijft de doelman nuchter.

Onana: “Neem het mezelf kwalijk”

Bron: www.ajax1.nl

Ajax nieuws -

Ajax kreeg een 1-0 voor de kiezen, nadat Onana probeerde Linssen uit te kappen en vervolgens de bal kwijt raakte. Linssen maakte daarbij echter een overtreding.

“Nu ik het zo terug zie, denk ik inderdaad ook dat het een overtreding was”, aldus Onana tegen FOX Sports. “Maar het was ook een fout van mij, het is voor de scheidsrechter ook moeilijk om te zien.” Toch verklaart Onana zijn actie: “We willen altijd voetballen, dan moet je soms risico’s nemen.”

Pages

Subscribe to Andre Onana