UEFA

Nieuws: Video: vlaggetjes zwaaien bij Ajax - Olympique Lyon!

Bron: www.ajaxlife.nl

Als wij van de Uefa niet mogen filmen, vragen we gewoon hulp van de Ajacieden op de tribune. Onze dank gaat uit naar Demian326, die zo vriendelijk was het zwaaien met de vlaggetjes voor de aftrap van Ajax - Olympique Lyon te filmen en naar ons op te sturen. Kunnen wij het mooi weer op onze website zetten en met u delen! Hier, hier en hier staan andere filmpjes waarop we werden geattendeerd.

Gemengde gevoelens na eerste CL-duel

Bron: www.ajax.nl

Het eerste groepsduel in de UEFA Champions League is voor Ajax woensdagavond in een gelijkspel geëindigd. In een bijna uitverkochte Amsterdam ArenA bleef Ajax tegen Olympique Lyon op 0-0 steken. De puntendeling leverde na afloop gemengde gevoelens op, temeer er voor Ajax meer had ingezeten tegen de effectieve Fransen.

De Boer heet supporters welkom

Bron: www.ajaxupdate.nl

Frank de Boer heet voor aanvang van de eerste Champions Leaguewedstrijd thuis tegen Olympique Lyon alle supporters welkom met een column. Lees hier de bijdrage van de trainer/coach. Beste Ajacieden, Hartelijk welkom in de Amsterdam ArenA. Vanavond spelen wij onze eerste wedstrijd in de strijd om de UEFA Champions League. Olympique Lyonnais is de tegenstander. [...]

Nieuws: Foto: welke Ajacied wil het vlaggetjes zwaaien filmen?

Bron: www.ajaxlife.nl

Volgens traditie wordt voordat de spelers van Ajax en Olympique Lyon het veld oplopen de muziek van het Slavenkoor gespeeld. Voor Ajacieden reden met hun vlaggetjes te zwaaien en dat willen we graag filmen omdat het mooie beelden zijn. Helaas wordt dat ons door de Uefa verboden. Vandaar dat we Ajaxfans op de tribune vragen ons te helpen. Wilt u uw filmpje op YouTube zetten en delen met ons in de reacties onder dit bericht, via de e-mail of op Twitter? Dan linken wij donderdag via de website naar een aantal van uw filmpjes!

Champions League spekt clubkas van Ajax

Bron: ajax1.nl

Mocht Ajax het goed doen in de groepsfase van de Champions League, kan de club uit Amsterdam rekenen op een totale winst van €12 miljoen. Dit bedrag bestaat uit een vaste startpremie, door de UEFA gesteld op €7.2 miljoen, en mogelijke premies.

Een zege levert de winnende ploeg €800.000 op. Bij een remise delen de ploegen dit bedrag, beide clubs ontvangen dan zo’n €400.000. Wint Ajax elke wedstrijd in de groepsfase zal het dus €4.8 miljoen extra verdienen. Dit bedrag wordt uitgekeerd boven op de startpremie.

Pages

Subscribe to UEFA