Ajax zet in de winterstop zijn trainingskamp op in Brazilië. Het team van Frank de Boer vertrekt op 7 januari naar São Paulo en keert op 15 januari weer terug in Amsterdam. Dit meldt de club op zijn website. Op 14 januari om 20:00 uur Nederlandse tijd speelt Ajax een oefenwedstrijd tegen het Braziliaanse Palmeiras. Een week na terugkomst hervat Ajax de competitie tegen de huidige koploper AZ.
Ajax gaat tijdens de winterstop een week op trainingskamp in Brazilië. De Amsterdammers spelen één oefenwedstrijd in het Zuid-Amerikaanse land.
Het programma van Ajax voor het trainingskamp in Brazilië is rond. De Amsterdamse ploeg verblijft van 7 tot 15 januari in São Paulo en speelt daar op 14 januari een oefenwedstrijd tegen Palmeiras, de ploeg van trainer Luiz Felipe Scolari.
De winterstop is nog niet aangebroken, maar de Nederlandse ploegen zijn druk bezig met het organiseren van oefenwedstrijden. Donderdag werd duidelijk dat Ajax, dat op trainingskamp gaat in Brazilië, zal oefenen tegen Palmeiras.
Frank de Boer kan vanavond tijdens de thuiswedstrijd tegen NAC Breda weer een beroep doen op Theo Janssen en Derk Boerrigter. Beide spelers trainden vrijdag volledig mee met hun ploeggenoten. Janssen is hersteld van een hamstringblessure. Boerrigter verliet het trainingskamp van het Nederlands elftal met rugklachten.
De Boer wilde nog niet zeggen of het duo ook start. ‘Dinsdag spelen we een heel belangrijke wedstrijd in de Champions League tegen Olympique Lyon’, zei hij. ‘Ik heb de opstelling voor het duel met NAC ook nog niet aan de spelers verteld.’
Het Algemeen Dagblad meldt dat er een aanpassing gekomen is in het eerder gemelde trainingskamp van Ajax komende winterstop in Brazilië. Ajax zou het kamp opslaan in Florianopolis en een vriendschappelijke...
Ajax opent kalenderjaar 2012 met een oefenwedstrijd tegen Almere City FC. De ontmoeting tussen beide clubs, die met elkaar samenwerken, mag in de agenda worden bijgeschreven voor vrijdag 6 januari 2012. De aftrap is om 14.30 uur. Publiek is welkom en hoeft geen kaartje te kopen om toegang te krijgen tot De Toekomst. De Ajacieden vertrekken daarna waarschijnlijk naar Brazilië voor een trainingskamp, maar helemaal zeker is dat nog niet. Ajax ging in augustus zelf nog op bezoek bij Almere City.
Derk Boerrigter baalt als een stekker: de aanvaller van Ajax was voor het eerst opgeroepen door bondscoach Bert van Marwijk voor de oefeninterlands tegen Zwitserland en Duitsland, maar heeft het trainingskamp van het Nederlands elftal moeten verlaten in verband met een rugblessure.“Ik kon gewoon niet verder”, vertelt de linksbuiten aan het Algemeen Dagblad.
Derk Boerrigter verliet gisteren geblesseerd het trainingskamp van het Nederlands elftal. De Ajacied is erg teleurgesteld over zijn afhaken.
Boerrigter heeft al een tijd last van een rugblessure, maar keer op keer was hij toch fit genoeg om te spelen met de Amsterdamse club. De blessure is in de wedstrijd tegen FC Utrecht afgelopen zondag echter verergerd. Waar de medische staf van Ajax en Oranje in samenspraak besloten dat de speler zich kon melden bij het keurkorps van Bert van Marwijk, bleek de blessure niet snel genoeg te herstellen.
Al mijn Ajax uitingen zijn al weg. Mijn rode bodywarmer met logo’s en mijn F-side rug badge is door mijn eerste vriendin al decennia geleden in de Zak van Max gedaan, mijn sjaaltjes hangen in de kelder, en alleen mijn baseballpet hangt nog op mijn werkkamer. Wat nu nog resteert, is een Ajax sticker op de achteruit.
Derk Boerrigter heeft dinsdag het trainingskamp van het Nederlands elftal in Noordwijk verlaten. De Oranjedebutant ondervindt nog te veel last van de rugblessure die hij tegen FC Utrecht opliep. Doordat er...
Derk Boerrigter heeft het trainingskamp van het Nederlands elftal geblesseerd verlaten. De aanvaller van Ajax is teleurgesteld over zijn afhaken. ‘Ik ben erg teleurgesteld’, vertelt Boerrigter vanuit de taxi terug naar huis aan Voetbal International. ‘Ik baal er flink van. Dit was dé kans om mezelf te laten zien aan bondscoach Bert van Marwijk. Maar [...]
Derk Boerrigter heeft het trainingskamp van het Nederlands elftal geblesseerd verlaten. De aanvaller van Ajax is teleurgesteld over zijn afhaken.
Derk Boerrigter heeft het trainingskamp van het Nederlands elftal geblesseerd verlaten. De aanvaller van Ajax is teleurgesteld over zijn afhaken.
De aanvaller ondervindt nog teveel last van een rugblessure. De buitenspeler liet de trainingen van maandagmiddag en dinsdagochtend al aan zich voorbij gaan.