Trainingskamp

De Boer: “Verder dan vorig jaar”

Bron: ajax1.nl

Frank de Boer vindt dat zijn ploeg verder is in vergelijking met vorig seizoen. Dat liet de coach van Ajax weten na het trainingskamp in Brazilië. Tijdens dit trainingskamp lieten de jeugdige Joël Veltman en Stefano Denswil een goede indruk achter op de oud-international. “Joel Veltman kan ik zo inzetten. Dat geldt ook voor Stefano Denswil”, zo liet De Boer weten.

Toby Alderweireld maakt rentree na ziekte

Bron: ajax1.nl

Toby Alderweireld heeft maandagmiddag zijn rentree gemaakt bij Jong Ajax. De verdediger was bij het trainingskamp in Brazilië absent wegens ziekte. Om wedstrijdritme op te doen werd hij door Jong Ajax’ coach Gery Vink opgesteld als aanvoerder. De rentree komt voor Frank de Boer als geroepen, Ajax neemt het aanstaande zondag in eigen huis op tegen Feyenoord. Verwacht wordt dat de Belg dan opgesteld kan worden in de basis.

Ajax verliest van Vasco da Gama

Bron: www.ajaxupdate.nl

Op een zeer slecht veld heeft Ajax zondag in Rio de Janeiro een oefenwedstrijd tegen Vasco da Gama met 1-0 verloren. De Amsterdamse ploeg had de nederlaag in de Braziliaanse hitte aan zichzelf te wijten.

De kampioen van Nederland liet namelijk nogal wat kansen liggen. Met name aanvoerder Siem de Jong was slordig in de afronding.

Ajax sluit oefentrip af met nipte nederlaag

Bron: ajax1.nl

In een zonnig en bloedheet Rio de Janeiro heeft Ajax het trainingskamp afgesloten met een oefenwedstrijd tegen Vasco da Gama. Het duel eindigde in een 1-0 nederlaag. Voorafgaand aan de wedstrijd werd afscheid genomen van clubheld Pedrinho, waardoor de wedstrijd een klein kwartier later begon. De wedstrijd, waarbij Braziliaans sambavoetbal werd gehoopt, stelde flink teleur met vooral veel afwachtend voetbal van beide kanten. De met gras begroeide zandvlakte, waarop gespeeld werd door de teams, werkte daar niet aan mee.

Pages

Subscribe to Trainingskamp