KNVB straft Ajax: €15.000 boete en voorwaardelijke straf F-side
Bron: www.ajax1.nl
Ajax nieuws -
Niet alleen de UEFA deelt straffen uit aan Ajax, ook de KNVB doet dat. Reden daarvoor is het vuurwerk dat afgestoken werd op de F-side tijdens het bekerduel met sc Heerenveen.
Het afsteken van vuurwerk is verboden en clubs en de KNVB worden hier de laatste tijd steeds strenger op. De clubs ondertekenden ook een convenant waarin bijvoorbeeld stond dat ze ook geen beelden meer van vuurwerk mogen gebruiken op hun social media-kanalen. Want stiekem vinden de clubs vuurwerk ook best mooi en gebruiken ze de beelden ervan maar al te graag.