October 2010

Van den Boog hoopt nog op belletje Cruijff

Bron: www.ajax1.nl

Hoewel Rik van den Boog eerder aangaf 'verdrietig' te worden van de snoeiharde kritiek van Johan Cruijff in zijn column in Telesport en die 'niet serieus' te nemen, blijkt de algemeen directeur van Ajax het commentaar van de legendarische nummer 14 wel degelijk ter harte te nemen. "Ik vind het alleen maar prettig als mensen zich op een bepaalde manier uiten. Dat houdt ons scherp. Wij maken als directie ook fouten", zei hij na de presentatie van de jaarcijfers.

Ajax praat met Sneijder

Bron: www.ajax1.nl

Ajax gaat met Rodney Sneijder (19) in gesprek over zijn toekomst. De speler van Jong Ajax is na dit seizoen transfervrij. Ook bij zijn reeds in het eerste gedebuteerde ploeggenoten Roly Bonevacia (19), Florian Jozefzoon (19) en talent Lorenzo Ebecilio (19) probeert de club te voorkomen dat ze gratis de deur uitlopen. "Ouasim Bouy en Nicolai Boilesen staan tot 2012 en 2013 onder contract, maar willen we ook al nieuwe verbintenissen voorleggen", zegt algemeen directeur Rik van den Boog.

Ajax moet spelers verkopen om winst te maken [VIDEO]

Bron: ajax.nieuwslog.nl

Ajax zal dit seizoen wederom verlies maken, ondanks deelname aan de lucratieve Champions League. Alleen verkoop van spelers in de winterstop kan nog voor nettowinst zorgen.

Vorig seizoen leed Ajax, zoals verwacht, een megaverlies van 22,8 miljoen euro, het op één na grootste verlies sinds de beursgang in 1998. Dit is voor een groot deel te wijten aan het missen van de Champions League. Dit seizoen plaatste de Amsterdamse voetbalclub zich wel voor het miljoenenbal, maar dit is onvoldoende om uit de verliezen te geraken.

'El Hamdaoui eiste duurste Mercedes van Ajax'

Bron: ajax.nieuwslog.nl

Mounir El Hamdaoui verkaste na een langdurige soap naar Ajax. Nu blijkt dat hij op het allerlaatste moment met verschillende aanvullende eisen kwam.

De Marokkaanse spits eiste van Ajax dat hij de duurste Mercedes op de markt zou krijgen. Dat zei Johan Derksen donderdagochtend op VI Radio. Volgens Derksen ging Ajax akkoord met de eisen van de spits omdat ze El Hamdaoui niet wilden laten lopen.

Intern zou die keuze tot scheve gezichten hebben geleid. Alle selectiespelers van Ajax rijden in een auto van sponsor Mercedes.

Directie Ajax is positief

Bron: www.ajaxupdate.nl

Ajax maakte donderdag melding van het feit dat de club over het boekjaar 2009-2010 een verlies van 22,8 miljoen euro leed. Ondanks die cijfers is de directie van de club optimistich.“We hebben een eigen vermogen van veertig miljoen euro. Dat zijn reserves waarmee we verliezen kunnen dragen. We hebben dan geen aanspraak hoeven maken op [...]

Pages