Christian Eriksen

De Haan: “Serero kan veel beter”

Bron: ajax1.nl

Thulani Serero is hot. Zijn naam is de laatste tijd veelvuldig te vinden op voetbal gerelateerde websites. Vandaag is daarop geen uitzondering.De discussie of hij al dan niet de opvolger moet worden van Christian Eriksen, is een bekende. Ditmaal spreekt Foppe de Haan zich uit over zijn voormalige pupil bij Ajax Cape Town: “Thulani is nu aan het zoeken”, meldt de grijze Fries op VoetbalPrimeur.nl.

'Ajax houdt hand niet op de knip in de winter'

Bron: www.fcupdate.nl

Ajax nam deze zomer afscheid van een aantal belangrijke spelers. In de laatste week van de transferperiode werden Toby Alderweireld en Christian Eriksen uitgezwaaid, terwijl de Amsterdammers daarvoor al onder meer Ryan Babel, Miralem Sulejmani en Derk Boerrigter zagen vertrekken. Ajax anticipeerde hier enigszins op door Lerin Duarte, Bojan Krkic en Mike van der Hoorn te verwelkomen in de Amsterdam ArenA.

Duarte niet gehaald wegens vertrek Eriksen

Bron: ajax1.nl

De reden dat Lerin Duarte naar Ajax is gehaald, is niet omdat Christian Eriksen is vertrokken naar Tottenham Hotspur. Dat legt Marc Overmars vrijdagochtend uit in De Telegraaf. Op de laatste dag van de transferdag harkte Ajax de middenvelder van Heracles Almelo nog binnen. Duarte werd naar Amsterdam gehaald vanwege de klaplong van Siem de Jong, niet vanwege het vertrek van Eriksen. “Anders hadden we hem niet meer gehaald”, stelt Overmars.

'Transfersom Maher makkelijk kunnen betalen'

Bron: www.ajaxshowtime.com

Allereerst corrigeert Overmars de berichtgeving rondom Lerin Duarte. Volgens hem is Duarte geen vervanger van Christian Eriksen, maar van Siem de Jong. De klaplong van Siem was de aanleiding. 'Anders hadden we hem niet meer gehaald. We hebben ons heel vroeg in de transferperiode bij Heracles gemeld, omdat we er toen nog van uitgingen dat Christian Eriksen én Siem zouden vertrekken. Van die twee wilden we er één houden en nadat we Siem ’getackeld’ hadden, was Lerin geen optie meer, want hij is geen Eriksen.' Desondanks komt het Overmars nu goed van pas.

Overmars: “Ieder jaar in vissenkom in Monaco”

Bron: ajax1.nl

Landskampioen worden is ieder jaar het doel van Ajax: je bent de beste in het land en je hebt recht op rechtstreekse deelname aan de groepsfase van de Champions League. Marc Overmars zal dan ook niet schromen om de portemonnee te trekken in de winterstop, al is het alleen maar om de kans op het kampioenschap te vergroten. “Financieel kan het ook. Als iets niet functioneert – je kan niet allemaal voltreffers hebben – zullen we niet schromen aankopen te doen”, vertelt hij vrijdagochtend in De Telegraaf. “Zeker als dat de kans op de landstitel vergroot.”

'Ajax aarzelt niet in de winterstop'

Bron: www.ajaxshowtime.com

Overmars: 'Zeker. Financieel kan het ook. Als iets niet functioneert – je kan niet allemaal voltreffers hebben – zullen we niet schromen aankopen te doen. Zeker als dat de kans op de landstitel vergroot.''Het kampioenschap blijft het belangrijkste omdat het een plaats in de Champions League oplevert. Ik wil dat Ajax ieder jaar in die vissenkom in Monaco ligt. Dat is voor de continuïteit van de club belangrijker dan een keer overwinteren in de Champions League.''Aan de andere kant was mijn drive om voor Ajax te kiezen, dat we willen stunten in de Champions League.

Pages

Subscribe to Christian Eriksen