Nadat er in Nederland weer enkele versoepelingen mogelijk zijn gelden er voor het voetbal nog steeds strenge regels, en daar zijn clubs én supporters voorlopig de dupe van. Ajax is zeker niet blij met het nieuws dat slechts een 1/3e bezetting van het stadion is toegestaan. De club heeft inmiddels laten weten dat er een loting onder de seizoenkaarthouders zal plaatsvinden wie er welkom is bij de thuiswedstrijden tegen Heracles Almelo, FC Twente en RKC Waalwijk.
TOP Oss heeft de Brabantse derby tegen FC Den Bosch in de Keuken Kampioen Divisie met 2-1 gewonnen. Justin Mathieu en Lion Kaak maakten de doelpunten voor de thuisploeg. Niels Fleuren passeerde bij een voorsprong van 1-0 zijn eigen doelman van TOP Oss. Kaak schoot in de 87ste minuut de winnende binnen met een fraaie volley, tot grote vreugde van de fanatieke supporters achter het doel.
Supporters van NEC zijn niet welkom in Arnhem tijdens de Gelderse derby tussen Vitesse op zondag 27 februari in Gelredome. Eventuele verdere versoepelingen van de coronaregels voor bezoek aan voetbalwedstrijden hebben op die beslissing geen invloed, laat Arnhems burgemeester Ahmed Marcouch weten.
Dat Feyenoord zich heeft versterkt met Jorrit Hendrix maakt bij supporters veel reacties los. En niet alleen omdat de 26-jarige middenvelder een verleden heeft bij concurrent PSV. Op social media gaat het vooral ook over zijn opvallende nieuwe uiterlijk.
De wedstrijden in de kwartfinales van het toernooi om de TOTO KNVB Beker beginnen volgende maand allemaal om 19.00 uur. Door op dat tijdstip af te trappen, kunnen supporters tot het einde aanwezig zijn. Vooralsnog geldt er vanwege de coronamaatregelen een ‘sluitingstijd’ van 22.00 uur. Daarna is er geen publiek meer toegestaan.
De wedstrijden in de kwartfinales van het toernooi om de TOTO KNVB Beker beginnen volgende maand allemaal om 19.00 uur. Door op dat tijdstip af te trappen, kunnen supporters tot het einde aanwezig zijn. Vooralsnog geldt er vanwege de coronamaatregelen een ‘sluitingstijd’ van 22.00 uur. Daarna is er geen publiek meer toegestaan.
De clubs uit het betaalde voetbal zijn “ernstig teleurgesteld” over het besluit van het kabinet om de capaciteit van stadions slechts voor een derde te benutten. De versoepeling die deze week ingaat, is onvoldoende, zo luidt het gemeenschappelijke standpunt na het spoedoverleg van woensdag. Clubs hadden gehoopt dat de stadions na de versoepelingen voor twee derde gevuld mochten worden.
FC Twente wil niet meegaan met de maatregel om maar een derde van het publiek toe te laten tijdens wedstrijden. De club vindt: alle seizoenkaarthouders of niemand. Dat standpunt wordt gedeeld door de supporters- en businessgeledingen. Eerder vandaag sprak de KNVB zijn teleurstelling uit over het kabinetsplan.
De KNVB, Eredivisie CV, Keuken Kampioen Divisie, clubs en de supportersverenigingen hebben in een statement hard uitgehaald naar de beslissing van het kabinet om slechts éénderde publiek toe te staan bij de wedstrijden. Alle partijen...
De clubs uit het betaalde voetbal zijn ,,ernstig teleurgesteld” over het besluit van het kabinet dat zij slechts een derde van hun stadioncapaciteit mogen benutten. De versoepeling, die deze week ingaat, gaat niet ver genoeg, vinden de betrokkenen die woensdag overleg hadden. KNVB, Eredivisie CV, Keuken Kampioen Divisie, clubs en de supportersverenigingen spreken zich ook uit voor een ‘sluitingstijd’ van 23.00 uur in plaats van 22.00 uur.
Ajax nieuws -
Afgelopen vrijdag kreeg Piet Keizer, vijf jaar na zijn dood, een borstbeeld in het Ajax Supportershome. Keizer is een grootheid binnen Ajax. De linksbuiten was begin jaren ’70 onderdeel van een van de beste Ajax teams ooit. Deze selectie wist drie keer op rij beslag te leggen op de Europa Cup I, de voorganger van de Champions League. Ook behoorde Keizer tot ‘de gouden voorhoede’. Samen met Johan Cruijff en Sjaak Swart, maakte Keizer vele doelpunten. Het is dus niet meer dan logisch dat zo’n icoon zijn eigen beeldhouwwerk krijgt.
Ajax-directeuren Edwin van der Sar en Marc Overmars werden afgelopen vrijdag aangenaam verrast in het Ajax Supportershome. De algemeen directeur en de directeur voetbalzaken waren daar om het borstbeeld te onthullen van de in 2017 overleden oud-speler Piet Keizer.
Ajax nieuws -
Het betaald voetbal is het niet eens met de nieuwe kabinetsmaatregelen, waarin waarschijnlijk met 1/3 bezetting in de stadions gevoetbald mag worden.
De fanatieke supportersgroep Legio Noviomagum van NEC is fel tegen de mogelijke komst van oud-Vitesse-spits Wilfried Bony. De fans hebben spandoeken opgehangen bij de ingang van De Goffert met de teksten ‘Bony nooit in onze driekleur!’ en ‘W. BoNIET welkom’.
De fanatieke supportersgroep Legio Noviomagum van NEC is fel tegen de mogelijke komst van oud-Vitesse-spits Wilfried Bony. De fans hebben spandoeken opgehangen bij de ingang van De Goffert met de teksten ‘Bony nooit in onze driekleur!’ en ‘W. BoNIET welkom’.