Rode kaart

Klaassen: 'Europa League maar winnen'

Bron: www.ajaxshowtime.com

'Hoe moeilijk het nu ook is, we moeten ons op de Europa League richten. En die dan maar winnen…', knipoogt Klaassen in De Telegraaf. 'Ik denk dat we het niet eens zo heel slecht hebben gedaan. Na die rode kaart speelden we te onrustig en waren we te snel op zoek naar de beslissende bal. De tweede helft ging het beter, hebben we alles geprobeerd, maar zat het een beetje tegen. Als die laatste omhaal erin ging, was het feest geweest. Maar ik wist dat ik kon blijven liggen…'

AJAX na gelijkspel niet door in de Champions League

Bron: f-side.nl

Nadat AJAX gisterenavond in Milaan niet verder kwam dan een 0-0 gelijkspel, speelt de ploeg van trainer Frank de Boer na de winterstop in de Europa League in plaats van het miljoenenbal. Scheidsrechter: Webb (Eng) Toeschouwers: 65.000 Rode kaart: 22. Montolivo Opstelling AC Milan: Abbiati, De Sciglio, Bonera, Zapata, Constant, Montolivo, N. de Jong, Muntari, Kaká (81. Mexes), Balotelli, El Lees verder...

Daley Blind: “We waren zo dichtbij”

Bron: ajax1.nl

Daley Blind is erg teleurgesteld over het resultaat van de wedstrijd AC Milan – Ajax. Dat zei hij na afloop tegenover de NOS. “Een erg rare wedstrijd.”

Blind vond dat Ajax goed aan de eerste helt begon: “We kregen een kans met een bal op de paal en nog een schot dat er bijna inging. Na de rode kaart van AC Milan raakte we een beetje de kluts kwijt.” Volgens de speler maakte Ajax daar in de eerste helft nog weinig gebruik van maar deden ze dat in de tweede helft beter. “De kansen die we toen kregen waren alleen te klein of te zacht. Ik kan het niet begrijpen.”

De Boer: 'Leek wel een theatervoorstelling'

Bron: www.ajaxshowtime.com

De Boer is ondanks het teleurstellende gelijkspel trots op zijn spelers. 'Ze hebben er alles aan gedaan en ze hebben goed gespeeld. Daarnaast was het geluk niet aan onze zijde. De UEFA heeft het over respect, maar de ballenjongens van Milan hadden constant geen bal. En de spelers van Milan rekten minstens twintig minuten tijd en er werd maar vijf minuten bij getrokken', aldus de boze hoofdtrainer van Ajax.

Ajax komt niet verder dan 0-0 in Milaan

Bron: ajax1.nl

Spelen we in februari Champions League of Europa League? Dat is was de vraag die Ajax-supporters negentig minuten lang bezighield tijdens AC Milan – Ajax. Ondanks een zeer spannende wedstrijd, vol met emotie, een rode kaart en diverse flinke kansen, bleef de einduitslag op 0-0. Hierdoor moeten de Amsterdammers genoegen nemen met overwintering in de Europa League. Een herhaling van de 0-2 overwinning bij het debuut van Frank de Boer zat er niet in, ondanks een gigantisch groot overwicht van Ajax.

Ajax krijgt tiental AC Milan niet op de knieën

Bron: www.fcupdate.nl

De missie van Ajax is mislukt. De Amsterdammers wilden in San Siro ten koste van AC Milan de tweede ronde van de Champions League halen, maar kwamen niet verder dan een 0-0 gelijkspel. Het slaagde er ondanks een groot veldoverwicht niet in om Milan, dat driekwart wedstrijd met een mannetje minder speelde na een rode kaart voor Riccardo Montolivo, te vloeren. Met tien tegen elf hield Milan relatief eenvoudig stand.

Pages

Subscribe to Rode kaart