Penalty

KNVB: Penalty en rode kaart Klassieker onterecht

Bron: ajax1.nl

Ook scheidsrechtersbaas Dick van Egmond is het eens met de fans van Ajax; Ricardo van Rhijn had nooit een rode kaart moeten krijgen voor zijn overtreding waardoor scheidsrechter Van Boekel een penalty gaf. Het zorgde ervoor dat Ajax in de Klassieker met tien man kwam te staan. Vervolgens miste Lex Immers, onder hevig gefluit van alle aanwezige supporters, een penalty en lukte het hem niet om de rebound te benutten.

Column: Bevestiging van de progressie

Bron: ajax1.nl

Ajax – Feyenoord, altijd een beladen duel. Dit keer nog meer, omdat de concurrentie het in de dagen ervoor liet afweten. De subsidieclub uit Eindhoven wist in eigen huis geen deuk in een pakje boter te maken tegen ‘hoogvlieger’ PEC Zwolle. Pieters wist wel een gat in een ruit te slaan, maar dat levert natuurlijk geen punten op. Twente liet zien een heerlijke dip tegemoet te gaan en Vitesse bevestigde het feit dat ze toch wel heel erg afhankelijk zijn van Bony.

De Jong: Goede zaken gedaan

Bron: www.ajaxupdate.nl

Als enige van de vijf titelkandidaten wist Ajax zondag de eerste wedstrijd na de winterstop te winnen. ‘We hebben goede zaken gedaan’, stelde aanvoerder Siem de Jong vast na de ruime zege op Feyenoord (3-0). ‘Dit is goed voor het vertrouwen in de tweede helft van het seizoen. We kunnen als team alleen nog maar groeien. Als je zelf de eerste wedstrijd wint en de rest verspeelt punten, dan zal het deze week wel over ons gaan.’De Jong vond dat Ajax de klassieker grotendeels onder controle had. ‘In het begin ging het redelijk gelijk op, maar daarna hebben we Feyenoord goed geïsoleerd.

Koeman: Zo win je niet van Ajax

Bron: www.ajaxupdate.nl

Feyenoord speelde zondagmiddag een kansloze Klassieker in de ArenA. De ploeg van Ronald Koeman ging tegen Ajax met 3-0 de boot in, tot teleurstelling van de trainer zelf.

Koeman wist niet of Feyenoord geflatteerd had verloren. “Aan de ene kant is 3-0 misschien geflatteerd”, zei hij. “Wij hebben ook kansen gehad. We konden zelfs een strafschop niet verzilveren. Aan de andere kant waren wij niet top op iedere positie. We hebben vooral veel grote defensieve fouten gemaakt. Zo win je niet van Ajax.”

Pages

Subscribe to Penalty