Gözübüyük fluit bekerduel JOS W. - Ajax
Bron: www.ajax.nl
Bron: www.ajax.nl
Bron: www.ajax.nl
Bron: www.afca.nl
Vandaag zal de klassieker uit gaan plaatsvinden en gaat ons cluppie op bezoek bij FeyeNooit. Altijd een beladen wedstrijd al jaren zonder uitsupporters helaas. Vandaag zal het een extra aparte klassieker worden met die nieuwe aankoop van ze in dat kakkies doel. Dat hij zijn true colors heeft laten zien is nu wel duidelijk!!! We gaan zie wat deze pot gaat brengen.
Bron: www.ajaxtotaal.nl
Een geweldige streep van Ricardo van Rhijn heeft ervoor gezorgd dat Ajax de punten in de Klassieker over de streep heeft getrokken. Ondanks het wonderschone doelpunt mag Ajax van geluk spreken dat het met de volle buit afreist naar de hoofdstad.
Pegel
Bron: www.ajaxlife.nl
Iedere speler die een rechtstreekse transfer maakt naar Feyenoord flikt Ajax in feite een kunstje. Misschien dat over een 'afdankertje' als Angelos Charisteas nog te discussiëren valt, maar over Kenneth Vermeer? Eigenlijk niet. De keeper zelf maakt zich nergens druk om.
Vermeer is sowieso niet iemand die zich snel druk maakt. Zware blessure, plotselinge rentree, nieuw contract, moeilijke wedstrijd, penalty tegen, ketser hier of daar, vuurwerk rond je hoofd bij de KNVB-bekerfinale? Je merkt of ziet niets aan de keeper.
Bron: ajaxfanzone.nl
Afgelopen week werd bekend dat de Klassieker de komende jaren nog zonder uitfans zal worden gespeeld. Het is de nadrukkelijke wens van de KNVB om dit wel te laten gebeuren, maar in de politiek stelt men dat de supporters hun kans weer even hebben verspeeld.
Nederland kreeg vrijdag te horen dat het een deel van het EK 2020 mag gaan organiseren. “Nu nog supporters van de bezoekende clubs toelaten bij de klassiekers tussen feyenoord en Ajax”, zei KNVB-directeur Bert van Oostveen na het horen van het heugelijke nieuws. “Maar dan zullen ze zich wel moeten gedragen.”
Bron: ajaxfanzone.nl
“Nu nog supporters van de bezoekende clubs toelaten bij de klassiekers tussen feyenoord en Ajax. Maar dan zullen ze zich wel moeten gedragen.” Het was de wens van KNVB-directeur Bert van Oostveen. Wel een EK mogen organiseren, maar geen Ajax-fans morgen bij feyenoord-Ajax.
“Met de gebeurtenissen tijdens de bekerfinale in het achterhoofd past terughoudendheid. Toch moeten we blijven streven naar normalisatie, zodat iedereen die zich normaal gedraagt welkom is bij alle wedstrijden.”
Bron: ajax1.nl
Bron: ajax1.nl
Bron: www.fcupdate.nl
Bron: ajax.netwerk.to
Bron: www.ajax.nl
Bron: www.vi.nl
In de aanloop naar de zesde speelronde in de Eredivisie duikt Voetbal International als vanouds in de statistieken. Zondagmiddag staan Feyenoord en Ajax tegenover elkaar in De Kuip (aftrap 14.30 uur).
? Feyenoord?Ajax werd 58 keer eerder gespeeld in de Eredivisie. Achttien keer wonnen de Rotterdammers, twintigmaal waren de Amsterdammers de sterkste (G20).
? Van de laatste acht Eredivisie-wedstrijden in De Kuip tegen Ajax won Feyenoord er slechts én. Op 29 januari 2012 werd het 4-2, mede dankzij een hattrick van de Zweedse spits John Guidetti.
Bron: www.ajaxshowtime.com
De vernielingen die Ajax-fans verrichtten aan de Kuip tijdens de bekerfinale, waren daar de aanleiding voor. Het verbod geldt ook voor Feyenoord-fans die naar de Amsterdam ArenA willen afreizen. Sinds 2009 worden er al geen supporters meer van beide clubs toegelaten in één stadion.
Het verbod geldt ook voor wanneer de clubs elkaar in de beker zouden treffen. Het is nog onduidelijk voor hoe lang het verbod geldt en wanneer er nieuwe afspraken gemaakt gaan worden. Feyenoord en Ajax treffen elkaar komende zondag in de Kuip. Om 14.30 wordt er afgetrapt.
Bron: www.voetbalzone.nl