Liesveld fluit Vitesse - Ajax, Bossen VVV - Ajax
Bron: www.ajaxf-side.nl
Bron: www.ajaxf-side.nl
Bron: www.ajaxupdate.nl
Kolbeinn Sigthórsson heeft maandag, na een slepende schouderblessure, bij Jong Ajax zijn rentree gemaakt. De IJslandse spits deed één helft mee in de wedstrijd tegen Jong PSV (1-0 winst).
“Dit is erg prettig”, vertelde Sigthórsson na zijn terugkeer op Ajax.nl. “Het ging heel goed. Alleen de eindpass had beter gemoeten. Dan had ik meer kansen gehad. Maar ja, die jonkies, hè. Haha. De afspraak was één helft. Maar ik had wel zestig minuten willen voetballen. Ik voel me helemaal fit.”
Bron: www.ad.nl
Bron: www.youtube.com
Bron: www.vi.nl
Bron: www.ajaxf-side.nl
Bron: www.afca.nl
Vitesse-uit: winnen, afwachten wat er in kakkerlakkenstad gebeurt en we kunnen weer (gedeeld) koploper worden. Vorig jaar “vierden” we hier het afscheid van Belgische Jan en Ooijer.
De KNVB heeft het boetekleed weer eens aangetrokken. De rode kaart en de bijbehorende penalty tegen de kakkerlakken waren lachwekkend vond een scheidsrechtersbobo. Daar zijn we lekker mee dus. Respect voor een scheidsrechter is ok, maar je mag toch best wel eens zeggen dat ze er soms een puinzooi van maken?
Bron: www.ajaxf-side.nl
Bron: www.ajaxlife.nl
Nou, het is gelukt! Er is een alternatieve opstapplaats aangewezen voor de ontmoeting tussen Vitesse en Ajax in Emmen. De burgemeester van Emmen wilde er niet aan, maar het is toch gelukt. Het is Beilen geworden en er zijn maximaal vijftig plaatsen beschikbaar.
Bron: www.vak410.nl
Lange tijd is er veel onduidelijkheid geweest rondom de KNVB Bekerwedstrijd Vitesse - Ajax. VAK410 zou de wedstrijd boycotten wanneer er een combi georganiseerd zou worden vanaf Amsterdam. Zojuist is bekend gemaakt dat er een alternatieve opstapplaats is in Beilen, dichtbij Emmen.
VAK410 zal donderdag gewoon aanwezig zijn en roept een ieder op om ons aller Ajax in Emmen naar de overwinning te zingen!
Meer info: www.ajax.nl
Bron: www.ajaxlife.nl
Ajax verloor dit seizoen twee keer van Vitesse en twee keer wordt het woord 'leermoment' gebruikt voor de toekomst. Beide keren miste Ajax namelijk een van zijn vaste centrale verdedigers en ving een jongeling het op. Dit keer leerde Joël Veltman een waardevolle les.
Bron: www.ajaxlife.nl
Niklas Moisander stond een tijdje op scherp en na zijn gele kaart tijdens Vitesse-uit is het moment daar: hij is geschorst voor de volgende wedstrijd. De Fin moet het uitduel met VVV-Venlo missen.
Bron: www.ajax.nl
Bron: www.ajaxlife.nl
Het mannetje van Derk Boerrigter werd bij Vitesse - Ajax de man van de wedstrijd. Patrick van Aanholt heet-ie. De linksback speelde niet eens overdreven goed, maar scoorde wel en bleef strijden voor de punten. Boerrigter vindt twee dingen: hij moet aanvallend zelf meer brengen en vaker in het spel worden betrokken. "Ik had twee acties dat ik een tegen een stond. Daar ligt mijn kracht, maar als je er niet in wordt gebruikt, is dat zonde," aldus Boerrigter voor de camera van AT5. De buitenspel is ook van mening dat Ajax niet snel genoeg van kant wisselde.
Bron: www.ajax.nl