Van Basten: niemand in staat Johan een halt toe te roepen
Bron: ajax.netwerk.to
Bron: ajax.netwerk.to
Bron: www.voetbalzone.nl
Bron: ajax1.nl
Na een beschamende 6-4 nederlaag tegen FC Utrecht, de problemen op bestuurlijk niveau en de slechte positie op de ranglijst zouden we bijna vergeten dat Ajax goede kansen maakt om te overwinteren in de Champions League. Op dinsdag 22 november treedt Ajax aan tegen het Franse Olympique Lyon. In deze wedstrijd kan Ajax een plek in de volgende fase van het kampioenenbal veilig stellen.
Bron: ajax1.nl
De verzoeningscommissie die voor vrede in de raad van commissarissen van Ajax moest zorgen, heeft Johan Cruijff gevraagd om afstand te doen van zijn bestuurszetel. Enkele zwaargewichten zien dit als een onderdeel van een maandenlang proces om de legendarische nummer 14 Amsterdam uit te werken, meldt De Telegraaf. Zij zijn een tegencampagne begonnen.
Bron: www.vi.nl
Bron: www.fcupdate.nl
Bron: www.voetbalzone.nl
Bron: www.ajaxlife.nl
Marco van Basten heeft de deur voor Ajax toch niet helemaal dichtgegooid. De beoogde directeur voetbalzaken, die bedankte na Johan Cruijffs wens voor een adviesraad, zei gisteravond op Sport1 dat het ‘nu aan Ajax' is. "De ledenraad en eventueel de nieuwe bestuursraad zullen zich buigen over deze zaak. Ik wacht rustig af, want op dit moment is samenwerken een lastige opgave."
Bron: ajax1.nl
‘In principe was het bijna rond’, zei de voormalig bondscoach van het Nederlands elftal. ‘Alleen kwam Johan Cruijff toen met zijn befaamde adviesraad om de hoek. Daardoor stond ik plotseling midden tussen mensen die niet wilden samenwerken. Dat functioneert niet voor mij. Dan houd ik het voor gezien.’
Bron: www.fcupdate.nl
Bron: ajax1.nl
Voormalig Ajax-coach Henk ten Cate gaf dinsdagavond aan NOS te kennen dat Ismaïl Aissati op 19-jarige leeftijd FC Barcelona afwees. “Toen ik nog bij Barcelona werkzaam was als assistent-coach, stond Aissati bovenaan elk scoutingsapparaat. Uiteindelijk kregen we van hem te horen dat hij liever in Nederland bij zijn familie bleef.”
Bron: www.ajaxlife.nl
Ajax heeft het jaarverslag over seizoen 2010-2011 gepubliceerd. Dat levert interessante dingen op. Uit de cijfers komt naar voren wat er op de balans staat en wie wat verdient. Rik van den Boog hield aan het boekjaar 708.000 euro over, waarvan bijna de helft uit een vertrekpremie bestaat. Daar komt nog een bonus van 30.000 euro bij. Dit terwijl de algemeen directeur zelf zei op te stappen.
Bron: www.goal.com
Bron: ajax1.nl
De wekelijkse column van Remko van der Ploeg voor www.Ajax1.nl
Bron: ajax.nieuwslog.nl
Theo Janssen is niet onder de indruk van de bestuurlijke onrust bij Ajax. ‘Als ik in de krant een stukje over commissarissen zie, dan ga ik er niet meteen voor zitten’, zei hij na de eenvoudige zege bij Roda JC: 0-4.
‘Wij als spelers moeten gewoon op het veld presteren. Met die commissarissen komt het denk ik wel een keer goed. Bovendien heb ik bij Vitesse gevoetbald. Dan ben je wel iets gewend. Ook daar was het nooit rustig.’