January 2014

Dit seizoen definitief geen uitfans bij Klassieker

Bron: www.ajaxtotaal.nl

Uitfans van Ajax en Feyenoord blijven ook dit seizoen geweerd bij de twee wedstrijden in Amsterdam en Rotterdam, zo meldt het ANP.

Dit besluit is tot stand gekomen na overleg met de burgemeesters van Rotterdam en Amsterdam, respectievelijk Ahmed Aboutaleb en Eberhard van der Laan, de KNVB en de politie. De Klassieker wordt al sinds 2009 zonder fans van de tegenpartij gespeeld.

Forum: [KNVB Beker] Ajax – Feyenoord

Officieel persbericht

Bron: www.afcasupportersclub.nl

Mediation om klassieker met uitpubliek mogelijk te makenOp woensdag 18 december vond de loting van de KNVB plaats voor de kwart finales voor de KNVB-beker. In de kwart finales van de KNVB-beker 2014 zijn Ajax en Feyenoord aan elkaar gekoppeld. De wedstrijd wordt gespeeld op 22 januari om 20.45 uur in de ArenA.Sinds het najaar van 2009 geldt de zogenoemde 5-jarenregeling in de Eredivisie.

Reactie AFCA Supportersclub overleg uitsupporters Klassieker

Bron: www.afcasupportersclub.nl

Zojuist is bekend geworden dat bij de komende bekerwedstrijd er geen uitsupporters aanwezig zullen zijn. De AFCA Supportersclub heeft vooraf besloten en laten weten niet bij dit overleg aanwezig te zijn. Er was en is volgens ons op dit moment niet voldoende basis en nog geen plan van aanpak, wat mede mogelijk moet maken structureel over en weer supporters mee te nemen.

Nog geen uitfans bij klassieker maar einde verbod in zicht

Bron: www.ajaxlife.nl

Hopelijk komt dit plaatje in 2014-2015 vanuit De Kuip.© ProShots

Het hoge woord is eruit: er zijn 22 januari geen uitfans aanwezig bij de bekerklassieker. Ook Feyenoord - Ajax in maart kent een leeg uitvak. Maar het is de bedoeling om volgend seizoen klassiekers te spelen met volle uitvakken.

Alle betrokken partijen – Ajax, Feyenoord, gemeenten, supportersverenigingen van beide clubs, politie, KNVB – staken woensdag in Amsterdam de koppen bij elkaar. Tijdens dit overleg bleek vooral wederkerigheid het probleem te zijn.

Pages