Herrera: "Blind kan ons veel over Ajax vertellen"
Bron: source
Bron: source
Bron: www.voetbalzone.nl
Bron: www.afca.nl
Alsof het weer halverwege de jaren 90 was: met tranen in de ogen naar een scherm kijken. Intens blij door wat daarop te zien was: Ajax, dat een prestatie van wereldformaat levert met Cruijffiaans voetbal en dat daarmee eindelijk weer bij de beste van Europa hoort.
Wat een opluchting, wat een ongelooflijk heerlijk gevoel!
Bron: www.ajax1.nl
Ajax nieuws -
Donny van de Beek baalt ervan dat Ajax het in de eerste helft tegen Lyon niet al eerder wist af te maken. Na afloop van de wedstrijd was hij uiteraard blij met de behaalde finaleplaats. “We zijn allemaal nog heel erg blij, maar beginnen nu ook te beseffen wat er allemaal is gebeurd net. Uiteindelijk hadden we mazzel dat de 4-1 niet viel, maar dat was totaal onnodig. In de eerste helft hadden zij helemaal niks te vertellen. Dan moet je gewoon 0-3 voorstaan. Daardoor maakten we het onszelf weer moeilijk”, vertelt hij aan VI.
Bron: www.ajaxlife.nl
Soms hoef je de dingen niet ingewikkelder te maken dan ze zijn. Zet een koptelefoon op je hoofd, microfoon voor je mond en vertel wat je ziet. Als je tijdens Olympique Lyon - Ajax moet vertellen wat je allemaal ziet, heb je al snel kans dat het volume omhoog gaat. Dat is precies wat er gebeurde tijdens het verslag van Radio 1.
Bron: www.ajaxshowtime.com
Ook op financieel gebied is het bereiken van de Europa League-finale erg goed nieuws voor Ajax. De Amsterdammers haalden dit seizoen al bijna veertien miljoen euro op aan premies van de UEFA, maar mocht het toernooi gewonnen worden komt daar nog eens 6,5 miljoen euro bij.
Bron: www.voetbalzone.nl
Bron: www.ajax1.nl
Ajax nieuws -
Donny van de Beek mocht tegen Lyon na een klein uur invallen voor Lasse Schöne en wist nog bijna te scoren. Een schot van de middenvelder spatte uiteen op de kruising. Tegenover RTL7 keek Van de Beek vol trots en zeer realistisch terug op het knotsgekke duel.
“Iedereen is helemaal gek. Als je het begin ziet denk je: dit gaat lekker. We gaven onnodig twee goals weg. Dan is het 2-1 en weet je dat het spannend kan worden. Eerst was het heel ontspannen en hadden we het volledig onder controle. Door die twee momenten ga je klote de rust in.”
Bron: www.ajaxshowtime.com
Ajax-trainer Peter Bosz heeft voor de camera's van RTL 7 nogmaals aangegeven dat zijn ploeg zijn eigen spel moet durven spelen tegen Olympique Lyon. De oefenmeester verwacht dat er veel ruimte komt om te voetballen en daar moeten de Amsterdammers van profiteren.
Bron: www.ajax1.nl
Ajax nieuws -
Dat Ajax het goed doet in Europa zal menig mens verbazen. Voorgaande jaren werden de Amsterdammers vaak uitgeschakeld door op papier onbekende tegenstanders. Tegenstanders als Djnepr Djneperpetrovsk en Steaua Boekarest bijvoorbeeld. Dit seizoen is alles anders. De ploeg van Peter Bosz is erg op dreef en heeft op weg naar de halve finale al afgerekend met Legia Warschau, FC Kopenhagen en Schalke 04. Deze ontwikkeling is ook Ronald de Boer niet onopgemerkt gebleven, zo vertelt hij in gesprek met FOX Sports.
Bron: www.ajaxlife.nl
We beleven natuurlijk een heerlijk Europees seizoen, toch zorgen de uitwedstrijden wel eens voor problemen. Daar zal ook wel de grootste angst vandaan komen onder supporters dat het ondanks een 4-1-zege in Amsterdam morgen alsnog misgaat. Peter Bosz wil zijn ploeg vooral geen complex aanpraten.
Door Mike van Damme
Bron: www.ajax1.nl
Ajax nieuws -
Peter Bosz blikte zojuist op de persconferentie vooruit op de tweede halve finale tegen Olympique Lyon. Ajax zal, zoals altijd, in Frankrijk het eigen spel gaan spelen. “We gaan uiteraard proberen om zelf te scoren, maar we proberen er ook geen tegen te krijgen. We willen zo snel mogelijk ons eigen spel gaan spelen, met hoge druk naar voren.”
Bron: www.ajaxshowtime.com
Ajax-trainer Peter Bosz hoopt dat zijn ploeg donderdag tijdens de return in de halve finale van de Europa League tegen Olympique Lyon zijn eigen spel gaat spelen. Tijdens de persconferentie werd de oefenmeester herinnerd aan de return tegen Schalke 04, maar Bosz vindt dat geen enkele wedstrijd met elkaar te vergelijken is.
Bron: www.ajax1.nl
Ajax nieuws -
Morgenavond staat de return tegen Olympique Lyon op het programma. Ajax gaat met een 4-1 voorsprong beginnen aan de wedstrijd, maar Davy Klaassen geeft in gesprek met Ajax Life aan vooral te willen voetballen in Lyon.
Bertrand Traoré was met twee doelpunten en goed spel zeer belangrijk in het thuisduel tegen Lyon. “Bertje speelde in andere wedstrijden al erg goed, maar scoorde nu ook. Hij won diverse kopduels, dat is voor Dolberg moeilijk tegen twee grote gasten. Maar Bertje kan het ook.”
Bron: www.ajaxlife.nl
Parijs is nog ver, Stockholm kun je al ruiken. Maar niet als je Davy Klassen heet. Dan baal je dat de heenwedstrijd niet in 8-2 is geëindigd, zodat het echt al over en uit zou zijn. Dat is het nu niet, met 'slechts' 4-1. De aanvoerder vestigt zijn hoop in de return wederom op Bertrand Traoré.
Door Kevin Van Nunen